さる録

2013年09月

CIMG7413

To North Shore!
It took me about 2.5 hours to get there... but I just hopped on the bus!
I felt that is a core of Oahu, vibrant with nature.

こっちに来てつくづく思うのは日常的に使う英語と学術的に使う英語が全然違うってこと
読めるし、書ける、けど話せないっていう独特な傾向に陥る理由がなんだかわかったような
日常英会話って何よりも重要!ちゃんと理解して、気持ちを伝えないと。
コミュニケーションはペーパーテストの点数だけじゃ成立しないよね
ちゃんとどっちも使いこなせる人になるよっ!
最近は単語の意味を英語で覚えるようにしてます
言語を母国語に直訳するのって筋が通ってないように思った
頭で組み立てなくてもスッっと言葉が出てくるようになろう
 


CIMG7091

New volunteer work at a morning market!
I was a cascher, and I had never accounted foreign money ever in my life!!

I got a bunch of vegetables^^
Kale mix juice for breakfast  YUM


and today's run for 16miles!! 

CIMG7050
Volunteer work again at a museum!!
I was a bar server.

Visitors were discusting about each piece with sophisphcated words... it intrigued me. (I can barely understand)
There is no accounting for taste.
I wish I would become a person who can express what I am thinking by exact words.

言語ってすごい!
文字があればその人がいなくてもその人が込めた何かを文字から理解することができるし
音があれば何もなくてもイメージが形になって頭に浮かぶしお互いを伝えることができる

Houses in Hawaii
experimental sketch/ ...I'm not used to draw with a perspective

たまに おおこれは! って惹かれるときがあって
そういうとき 描きたい!ってむずむずする

今週課題の量がはんぱないぜ!
継続は力なり!!できないことできるようにすんの!


CIMG6980
CIMG6975
CIMG6981


10

I run for 14miles today (1mile=about 1.6km)

I can barely believe my self...  but I made it!
There is no bad person who do running.

I love it. 

毎週日曜、私はホノルルマラソンに向けてみんなでがんばるチームの一員です。
とーっても良い人たち!!大好き!
16回完走した人もいるのです。すごいなあ
走るの楽しい。走る人に悪い人はおらんで

てか急に長距離走ったもんだから体がふわふわする
ノリでなんでもやっちゃうタイプ

このページのトップヘ